Kalmar DCE 120-12 containertruck








































































≈ 189.400 kr.
Hvis du beslutter at købe udstyret til en lav pris, skal du sikre, at du kommunikerer med den rette sælger. Find ud af så mange oplysninger som muligt om udstyrets sælger. En måde til at snyde på, er at lade som om, du er en reel virksomhed. Hvis der opstår mistanke, skal du informere os for en yderligere kontrol ved brug af formularen til feedback.
Før du beslutter dig til at købe, skal du undersøge adskillige salgstilbud grundigt for at opnå en forståelse af den gennemsnitlige pris på dit valgte udstyr. Hvis prisen på det tilbud, du kan lide, er meget lavere end lignende tilbud, skal du tænke dig godt om. En betydelig prisforskel er muligvis tegn på skjulte defekter eller et forsøg fra sælgerens side på at svindle eventuelle købere.
Køb ikke produkter med en for lav pris i forhold til den gennemsnitlige pris for lignende udstyr.
Stol ikke på tvivlsomme løfter og forudbetalte varer. Hvis du er i tvivl, skal du ikke være bange for at bede om yderligere oplysninger. Bed om flere fotografier og dokumenter for udstyret. Kontrollér, at dokumenterne er ægte. Stil spørgsmål.
Den mest almindelige form for svindel. Uhæderlige sælgere beder eventuelt om en forskudsbetaling for at "booke" din ret til at købe udstyret. Svindlere kan således indsamle et stort beløb og forsvinde, og ikke længere kontakte dig.
- Overførsel af forudbetalingen til kortet
- Foretag ikke nogen forskudsbetaling uden dokumenter, som bekræfter pengeoverførslen, hvis sælgeren er i tvivl i løbet af forhandlingerne.
- Overførsel til mellemmandens konto
- Du skal være på vagt over for en sådan anmodning, da du højst sandsynligt har at gøre med en svindler.
- Overførsel til en firmakonto med et lignende navn
- Vær opmærksom på, at svindlere muligvis udgiver sig for at være velkendte virksomheder ved at ændre navnet en lille smule. Overfør ikke penge, hvis der er tvivl om firmanavnet.
- Erstatning af egne oplysninger på en faktura fra en reel virksomhed.
- Før du foretager en overførsel, skal du sikre, at de specificerede oplysninger er korrekte, og om de har forbindelse til den specificerede virksomhed.
Sælgerens kontaktoplysninger




















Kalmar DCE 120-12
2005
Ålesund 6002, Norwegen
Norwegen
1392
15.825 Std.
12.000 kg
5.000 mm
Volvo
Lager-Nr. 1392
Klemmaggregat
Mastneigung (Tilt)
Zinkenversteller
Seitenschub
Zentralisierte Schmierpunkte
Hauptstromschalter
Tragfähigkeit: 12.000 kg
Gewicht: 20.720 kg
Volvo Penta Diesel, 6-Zylinder Turbomotor
Mängel und Defekte:
Mast / Gabelträger
Riss in der Gabelträgerplatte, unteres äußeres Eck beidseitig.
Spiel in den unteren Mastlagern (Bolzen + Lager).
Spiel an Bolzen/Lagern am hinteren Ende beider Neigzylinder sowie am vorderen Ende des rechten Neigzylinders.
Starkes seitliches Spiel des Gabelträgers am inneren Mastprofil – Gabelträger klemmt im Mast.
Untere inneren Rollen an der Gabelferse drehen nicht und haben Flachstellen.
Gabeln
Linke Gabel ist >20 mm entlang der Auflagefläche verzogen.
Rissprüfung der Gabeln nicht durchgeführt wegen Klemmaggregat (Status unbekannt).
Hub & Hydraulik
Hubketten haben Dehngrenze erreicht – müssen ersetzt werden.
Schläuche zu den Hubzylindern in schlechtem Zustand – müssen ersetzt werden.
Umfangreiche Ölfeuchte/Leckagen an Schläuchen am Gabelträger.
Leckage am rechten Lenkzylinder.
Nachsacken der Hubzylinder.
Lenkung / Bremsen / Räder
Spiel in Lenkarmlagern und Bolzen, innen und außen, beidseitig.
Spiel in den hinteren Radlagern (evtl. Einstellsache).
Feststellbremse: Beläge fast verschlissen.
Motor / Antrieb
Ölverlust an der unteren Motorhälfte.
Undichtigkeiten rund um den Turbolader.
Mehrere kleine Leckagen unter der Kabine bei Getriebe/Motor.
Elektrik / Beleuchtung
Linkes vorderes Fahrlicht ohne Funktion.
Korrosion an Batteriepolen (reinigen/ggf. Polklemmen ersetzen).
Allgemeiner Wartungsrückstand über normales Nutzer-Level hinaus.
Kabine / Klima
Frontscheibenwischer nur auf niedrigster Dauerstufe; Intervall und Schnellstufe ohne Funktion.
Heck- und Dachwischer nur Dauerbetrieb, kein Intervall.
Heizung: Wasserventil überbrückt – ständig volle Wärme.
Klimaanlage ohne Funktion.
Kabinengebläse auf separatem Schalter – nur Ein/Aus Vollleistung.
Kein Luftstrom zur Frontscheibe steuerbar (Beschlag).
Luftfederung des Sitzes nicht einstellbar (möglicher Bedienfehler).
Anbaugeräte
Klemmaggregat/Ladungsstabilisator mit erheblichem Spiel in mehreren Gelenken.
Einige Bereiche nicht geprüft wegen Verschmutzung/Zugang.
Sonstiges
Einzelne Prüfpunkte nicht inspiziert wegen Schmutz.
Maschine zeigt Alter, hohe Betriebsstunden, harte Nutzung und unzureichende Wartung.
Kalmar DCE 120-12
2005
Ålesund 6002, Norway
Norway
1392
15,825 h
12,000 kg
5,000 mm
Volvo
Stock no. 1392
Clamp attachment
Mast tilt
Fork positioner
Side shift
Centralized grease points
Main power switch
Lifting capacity: 12,000 kg
Weight: 20,720 kg
Volvo Penta diesel, 6-cylinder turbo engine
Faults and deficiencies:
Mast / carriage
Crack in fork carriage plate, lower outer corner on both sides.
Play in lower mast mounts (bolt + bearing).
Play in bolt/bearing at the rear end of both tilt cylinders, and at the front end of the right tilt cylinder.
Heavy lateral play in the fork carriage against the inner mast profile – carriage binds in the mast.
Lower inner rollers at fork heel on both forks do not rotate and have flat spots.
Forks
Left fork is more than 20 mm out of straight along the load face.
Crack test of forks not performed due to clamp attachment (status unknown).
Lift & hydraulics
Lift chains have reached stretch limit – must be replaced.
Hoses to lift cylinders in poor condition – must be replaced.
Extensive oil sweat/leaks in hoses on the carriage.
Leak on right steering cylinder.
Drift/sag in lift cylinders.
Steering / brakes / wheels
Play in link arm bearings and bolts, inner and outer, both sides.
Play in rear wheel bearings (may be adjustment issue).
Parking brake: brake pads almost worn out.
Engine / drivetrain
Oil leak on lower half of engine.
Leakage around turbo.
Several minor leaks observed under the cab near gearbox/engine.
Electrical / lights
Left front driving light inoperative.
Corrosion on battery terminals (should be cleaned / possibly replace clamps).
General backlog on service/maintenance beyond normal user level.
Cab / climate
Front wiper works only on lowest constant speed; intermittent and high speed do not work.
Rear and roof wipers only constant, no intermittent.
Heater: water valve bypassed – full heat all the time.
Air-conditioning inoperative.
Cabin fan wired to separate switch – only on/off full power.
No ability to direct airflow to windscreen (defog).
Seat air-suspension cannot be adjusted (possible user error).
Attachments
Clamp/load stabilizer with significant play in several joints.
Some areas not inspected due to dirt/access.
Other
Some checkpoints not inspected due to dirt.
Machine shows signs of high age, high hours, heavy use and insufficient maintenance.
Kalmar DCE 120-12
2005
Ålesund 6002, Noruega
Noruega
1392
15.825 h
12.000 kg
5.000 mm
Volvo
N.º de almacén 1392
Pinza (cabezal de pinzas)
Inclinación de mástil
Posicionador de horquillas
Desplazador lateral
Puntos de engrase centralizados
Interruptor general
Capacidad de elevación: 12.000 kg
Peso: 20.720 kg
Motor diésel Volvo Penta, turbo de 6 cilindros
Defectos y faltas:
Mástil / carro porta-horquillas
Grieta en la placa del porta-horquillas, esquina inferior exterior en ambos lados.
Holgura en los soportes inferiores del mástil (perno + cojinete).
Holgura en perno/cojinete en el extremo trasero de ambos cilindros de inclinación y en el extremo delantero del cilindro derecho.
Gran holgura lateral del carro respecto al perfil interior del mástil – el carro se atasca en el mástil.
Rodillos interiores inferiores en el talón de la horquilla en ambas horquillas no giran y tienen zonas planas.
Horquillas
La horquilla izquierda está desviada >20 mm a lo largo de la superficie de apoyo.
No se realizó ensayo de grietas de las horquillas debido a la pinza (estado desconocido).
Elevación e hidráulica
Las cadenas de elevación han alcanzado el límite de estiramiento – deben sustituirse.
Mangueras de los cilindros de elevación en mal estado – deben sustituirse.
Fugas/sudor de aceite generalizadas en mangueras del carro.
Fuga en el cilindro de dirección derecho.
Hundimiento/caída en los cilindros de elevación.
Dirección / frenos / ruedas
Holgura en rodamientos y pernos de las bieletas, interiores y exteriores, ambos lados.
Holgura en rodamientos de ruedas traseras (posible ajuste).
Freno de estacionamiento: pastillas casi gastadas.
Motor / transmisión
Fuga de aceite en la mitad inferior del motor.
Fugas alrededor del turbocompresor.
Varias fugas menores bajo la cabina cerca de la caja de cambios/motor.
Eléctrico / luces
Luz de circulación delantera izquierda sin funcionamiento.
Corrosión en bornes de batería (limpiar/posible sustitución de terminales).
Atraso general en servicio/mantenimiento más allá del nivel de usuario.
Cabina / clima
Limpiaparabrisas delantero sólo funciona en la velocidad constante más baja; sin intermitente ni alta.
Limpiaparabrisas trasero y del techo sólo en constante, sin intermitente.
Calefacción: válvula de agua puenteada – calor permanente.
Aire acondicionado sin funcionamiento.
Ventilador de cabina en interruptor separado – sólo encendido/apagado a máxima potencia.
Sin posibilidad de dirigir el flujo de aire al parabrisas (desempañado).
Suspensión neumática del asiento no regulable (posible error de uso).
Accesorios
Pinza/estabilizador de carga con juego significativo en varias articulaciones.
Algunas zonas no inspeccionadas por suciedad/acceso.
Otros
Algunos puntos de control no inspeccionados por suciedad.
La máquina muestra gran antigüedad, muchas horas de trabajo, uso duro y mantenimiento insuficiente.
Kalmar DCE 120-12
2005
Ålesund 6002, Norvège
Norvège
1392
15 825 h
12 000 kg
5 000 mm
Volvo
N° de stock 1392
Pince (équipement de serrage)
Inclinaison de mât (tilt)
Positionneur de fourches
Déplacement latéral
Points de graissage centralisés
Interrupteur général
Capacité de levage : 12 000 kg
Poids : 20 720 kg
Moteur diesel Volvo Penta, 6 cylindres turbocompressé
Défauts et manques :
Mât / tablier porte-fourches
Fissure dans la plaque du tablier, coin inférieur extérieur des deux côtés.
Jeu dans les fixations inférieures du mât (boulon + roulement).
Jeu au niveau boulon/roulement à l’extrémité arrière des deux vérins d’inclinaison, ainsi qu’à l’extrémité avant du vérin droit.
Grand jeu latéral du tablier contre le profil intérieur du mât – le tablier coince dans le mât.
Galets intérieurs inférieurs au talon des fourches ne tournent pas et présentent des plats.
Fourches
Fourche gauche voilée de >20 mm sur la face portante.
Contrôle par ressuage/magnétoscopie non effectué à cause de la pince (statut inconnu).
Levage & hydraulique
Chaînes de levage à la limite d’allongement – à remplacer.
Flexibles des vérins de levage en mauvais état – à remplacer.
Suintements/fuites d’huile importants sur les flexibles du tablier.
Fuite sur le vérin de direction droit.
Affaissement des vérins de levage.
Direction / freins / roues
Jeu dans les paliers et boulons des biellettes, intérieurs et extérieurs, des deux côtés.
Jeu dans les roulements de roues arrière (peut être un réglage).
Frein de parc : plaquettes presque usées.
Moteur / transmission
Fuite d’huile sur la partie inférieure du moteur.
Fuite autour du turbo.
Plusieurs petites fuites observées sous la cabine près de la boîte/moteur.
Électricité / éclairage
Feu de route avant gauche hors service.
Corrosion sur les cosses de batterie (à nettoyer / éventuel remplacement).
Retard général d’entretien au-delà du niveau utilisateur.
Cabine / climatisation
Essuie-glace avant ne fonctionne qu’à la vitesse constante la plus basse ; pas d’intermittent ni grande vitesse.
Essuie-glaces arrière et de toit : marche continue uniquement, pas d’intermittent.
Chauffage : vanne d’eau shuntée – chauffe en permanence.
Climatisation hors service.
Ventilateur de cabine sur interrupteur séparé – seulement marche/arrêt pleine puissance.
Impossible de diriger le flux d’air vers le pare-brise (désembuage).
Suspension pneumatique du siège non réglable (éventuelle erreur d’utilisation).
Équipements
Pince / stabilisateur de charge avec jeu important dans plusieurs articulations.
Certaines zones non inspectées en raison de la saleté/de l’accès.
Divers
Certains points de contrôle non inspectés en raison de la saleté.
La machine montre son âge, un fort nombre d’heures, une utilisation lourde et un entretien insuffisant.
Kalmar DCE 120-12
2005
Ålesund 6002, Norge
Norge
1392
15 825 t
12 000 kg
5 000 mm
Volvo
Lager nr. 1392
Klemmeaggregat
Mastetilt
Gaffelspreder
Sideforskyvning
Sentralisert smørepunkt
Hovedstrømbryter
Løftekapasitet: 12 000 kg
Vekt 20 720 kg
Volvo Penta diesel, 6-sylindret turbomotor
Feil og mangler:
Mast/gaffelvogn
* Sprekk i gaffelbord, nedre ytre hjørne på begge sider.
* Slakk i nedre mastefester (bolt + lager).
* Slakk i bolt/lager bakre ende på begge tiltsylindre, samt fremre ende høyre tiltsylinder.
* Stor sideveis slakk i gaffelvogn mot indre masteprofil – gaffelvogn kniper i mast.
* Nedre indre ruller ved gaffelhæl på begge gafler roterer ikke og har flatparti.
Gafler
* Venstre gaffel er over 20 mm skjev langs bæreflate.
* Sprekktest av gafler ikke utført pga. klemmeaggregat (status ukjent).
Løft & hydraulikk
* Løftekjeder har nådd strekkgrense – **må skiftes**.
* Slanger til løftesylindre i dårlig stand – **må byttes**.
* Omfattende oljesvette/lekkasjer i slanger på gaffelvogn.
* Lekkasje på styresylinder høyre side.
* Sig i løftesylindre.
Styring/bremser/hjul
* Slakk i lenkearmlager og bolter, indre og ytre, begge sider.
* Slakk i hjullager bak (kan være justering).
* Parkeringsbrems: bremseklosser nær utslitt.
Motor/drivverk
* Oljelekkasje nedre halvdel av motor.
* Utett rundt turbo.
* Flere mindre lekkasjer observert under hytte ved girkasse/motor.
Elektrisk/lys
* Kjørelys venstre foran uten funksjon.
* Korrosjon på batteripoler (bør renses/ev. skifte polsko).
* Generelt etterslep på service/vedlikehold utover normalt brukernivå.
Førerhus/klima
* Frontrutevisker virker kun på laveste konstant; intervall og høy hastighet virker ikke.
* Bakrute- og takrutevisker kun konstant, ikke intervall.
* Varmeapparat: vannventil forbikoblet – **full varme hele tiden**.
* Klimaanlegg uten funksjon.
* Kupevifte koblet på egen bryter – kun av/på full styrke.
* Ingen mulighet til å styre luftstrøm mot frontrute (dugg).
* Luftdemping i førerstol ikke mulig å regulere (mulig brukerfeil).
Tilleggsutstyr
* Klemmeaggregat/lastestabilisator med betydelig slakk i flere ledd.
* Enkelte områder ikke inspisert pga. smuss/tilkomst.
Annet
* Enkelte kontrollpunkter ikke inspisert pga. smuss.
* Maskinen bærer preg av høy alder, høyt timetall, tøff bruk og mangelfullt ettersyn.
Pris er eks. mva.
Hvordan finansiere varen? Vi kan gi deg et godt tilbud på lån eller leasingavtale!
Formidlingshuset videreformidler brukte varer og har ingen annen informasjon om varen enn det som er gitt fra tidligere eier før videresalg gjennomføres.
Det anbefales alltids kunder å inspisere maskin og utstyr før de inngår en avtale.
Ta gjerne kontakt for å avtale visning og prøvekjøring.
Har du noe utstyr du ønsker å få solgt? Å selge unna utstyr kan være veldig tidskrevende, bruker du Formidlingshuset så tar vi oss av hele jobben. Ta gjerne kontakt på vis kontakter eller send mail til post(a)formidlingshuset . no
Vi gir alltid salgsgaranti, blir ikke utstyret solgt så koster det ingenting!
Vi tar forbehold om feil i annonsen.
Kalmar DCE 120-12
2005
Ålesund 6002, Norwegia
Norwegia
1392
15 825 h
12 000 kg
5 000 mm
Volvo
Nr magazynowy 1392
Chwytak (kleszcze)
Pochył masztu
Pozycjoner wideł
Przesuw boczny
Scentralizowane punkty smarowania
Wyłącznik główny prądu
Udźwig: 12 000 kg
Masa: 20 720 kg
Silnik Volvo Penta diesel, 6-cylindrowy turbodoładowany
Usterki i braki:
Maszt / karetka
Pęknięcie płyty karetki wideł, dolny zewnętrzny róg po obu stronach.
Luzy w dolnych mocowaniach masztu (śruba + łożysko).
Luzy śruba/łożysko na tylnym końcu obu siłowników pochyłu oraz na przednim końcu prawego siłownika.
Duży luz boczny karetki względem wewnętrznego profilu masztu – karetka zacina się w maszcie.
Dolne wewnętrzne rolki przy pięcie wideł na obu widłach nie obracają się i mają spłaszczenia.
Widły
Lewy widelec ma odchył >20 mm wzdłuż powierzchni nośnej.
Badanie pęknięć wideł nie wykonane z powodu chwytaka (status nieznany).
Podnoszenie i hydraulika
Łańcuchy podnoszenia osiągnęły granicę wydłużenia – do wymiany.
Przewody do siłowników podnoszenia w złym stanie – do wymiany.
Rozległe pocenie/wycieki oleju w przewodach na karecie.
Wycieka prawy siłownik skrętu.
Opadanie/uciekanie w siłownikach podnoszenia.
Układ kierowniczy / hamulce / koła
Luzy w łożyskach i śrubach dźwigni kierowniczych, wewnętrznych i zewnętrznych, po obu stronach.
Luz w tylnych łożyskach kół (możliwa kwestia regulacji).
Hamulec postojowy: klocki prawie zużyte.
Silnik / napęd
Wyciek oleju w dolnej części silnika.
Nieszczelność przy turbosprężarce.
Kilka drobnych wycieków pod kabiną przy skrzyni biegów/silniku.
Elektryka / oświetlenie
Lewe światło jazdy z przodu niesprawne.
Korozja na klemach akumulatora (oczyścić / ewentualnie wymienić).
Ogólne zaległości serwisowo-konserwacyjne ponad standard użytkownika.
Kabina / klimatyzacja
Wycieraczka przednia działa tylko na najniższej stałej prędkości; brak interwału i wysokiej prędkości.
Tylna i dachowa wycieraczka tylko praca ciągła, bez interwału.
Ogrzewanie: zawór wody obejściowy – ciągle maksymalne grzanie.
Klimatyzacja niesprawna.
Wentylator kabiny podłączony do osobnego włącznika – tylko włącz/wyłącz pełna moc.
Brak możliwości kierowania nawiewu na szybę przednią (odparowanie).
Zawieszenie pneumatyczne fotela nie daje się regulować (możliwy błąd obsługi).
Osprzęt
Chwytak/stabilizator ładunku z dużymi luzami w kilku przegubach.
Części nie sprawdzono z powodu brudu/braku dostępu.
Inne
Niektóre punkty kontrolne nie sprawdzone z powodu zabrudzeń.
Maszyna nosi ślady dużego wieku, wysokiego przebiegu godzin, ciężkiej eksploatacji i niedostatecznej obsługi.